10 najczęściej popełnianych błędów w Jiu-Jitsu

Na czym polega Twój największy błąd w Jiu-Jitsu, w posturze? Leniwej diecie?

Graciemag stworzyli listę błędów, na które nie możesz sobie pozwolić w BJJ. Bardziej niż uczyć, chcielibyśmy dowiedzieć się od Was: co jest waszym najczęstszym błędem w BJJ? Podzielmy się opiniami i razem stawajmy się lepsi.

 

  1. Łokcie daleko od ciała

W BJJ nie ma praktycznie pozycji, w których łokcie powinny być oddalone od Twojego ciała. Trzymanie łokci blisko korpusu ogranicza ryzyko rozmaitych dźwigni, problemy z balansem, „betonowanie” i inne. Zawsze staraj się chronić i trzymaj łokcie blisko, niezależnie czy atakujesz, czy bronisz się.

 

  1. Postura

Największym sekretem BJJ jest postura, coś, na co białe pasy powinny zwracać szczególną uwagę od samego początku. Pamiętaj, by mieć wyprostowane plecy gdy wpadniesz w czyjąś gardę, dobra postura może uratować Cię przed brakiem balansu, sweepami i byciem poddanym. Pamiętaj również, by Twoje stopy były ugięte i dotykały maty, nie trzymaj na niej całych stóp. Chroni to przed sweepami czy popchnięciami.

 

  1. Ignorowanie samoobrony

Nie ignoruj technik samoobrony! Wierz nam, im łatwiejsze wydają się być, tym bardziej są użyteczne. Czy chcesz być czarnym pasem, który nie potrafi prawidłowo uciec z kiepskiego duszenia? Powtarzaj podstawy na początku treningu, jako rozgrzewkę. Zrób 20 – 50 powtórzeń na każdą stronę i obserwuj, jak Twoje flow w BJJ staje się dużo lepsze.

 

  1. Konkurowanie podczas treningów

Mata w klubie, w którym trenujesz, nie jest miejscem walki na śmierć i życie. Musisz na niej tylko trenować, odklepywać poddania i uczyć się. Tylko przez „klepanie” i pracę nad Twoimi niedociągnięciami, staniesz się kompletnym zawodnikiem. Usiłowanie „wygrania” sparingu jedynie Cię ograniczy, jako iż będziesz ograniczać się tylko do tego, co już znasz i umiesz.

 

  1. Patrzenie na kołnierz gdy ktoś Cię dusi

Kiedy jesteś atakowany duszeniem, spróbuj dotknąć brodą swojej klatki piersiowej, ale nigdy nie patrz na kołnierz. Skończysz wtedy skręcając się w stronę duszenia, lub robiąc miejsce dla kimona, przez co duszenie stanie się jeszcze ciaśniejsze. Patrz na łokcie swojego przeciwnika, pociągnij jego ramię by zmniejszyć ucisk, a potem staraj się odwrócić biodra w odpowiednią stronę by się wyswobodzić.

 

  1. Zostawianie ręki przy przechodzeniu gardy

Gdy próbujesz przejść gardę, pamiętaj, by nie zostawić w środku ręki. To najszybsza droga by zostać poddanym duszeniem trójkątnym.

 

  1. Krzyżowanie stóp

Obejrzyj poniższy filmik i zwróć uwagę na kilka typowych błędów, takich jak błąd sylwetki czy łokcie odsunięte od ciała u zawodnika z góry, umożliwia to kilka ataków jego przeciwnikowi. Zwróć uwagę na to, jak zawodnik z dołu zakłada dźwignię na łokieć i krzyżuje stopy, co w tym przypadku pomaga w jego obronie.

 

  1. Brak szacunku dla przyjętej hierarchii, wynikający z przerośniętego ego, lub ignorancji

Zaproszenie do kulanki kolegi z wyższym pasem może być postrzegane jako brak szacunku. Zaczekaj, aż sam zostaniesz o to poproszony.

    1. Trenowanie jak lew, jedzenie jak ptaszek

Staraj się dobrze jeść przed i po treningu BJJ – w miarę możliwości, korzystaj z rad doświadczonych ludzi. Unikaj treningu o pustym żołądku lub będąc przejedzonym i nie przyjmuj suplementów bez zaczerpnięcia fachowej opinii. Pij dużo wody przed i po treningu.

 

    1. Uczenie się atakowania kosztem obrony

Uczenie się dobrej obrony przed atakami jest ważniejsze niż nauczenie się 50 różnych rodzajów wykończeń, z których możesz nie skorzystać. Zapamiętaj, gdzie twoje ciało musi być, aby bronić się na każdej pozycji. Popraw swoje błędy korzystając z obecności bardziej doświadczonych kolegów z maty.

 

Link do oryginału: <klik>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *