ALKOHOL – CO Z NASZYMI MIĘŚNIAMI?

Być może zastanawiałeś się, jak bardzo szkodliwe są Twoje nawyki żywieniowe dla rozwoju Twoich mięśni. Czy to naprawdę jest szkodliwe wyjść z chłopakami i zrobić kilka piw w piątek po pracy? Jeżeli planujesz zrzucić kilka kilogramów, czy to znaczy, że musisz zrezygnować z całego alkoholu przez następny miesiąc lub dwa?

Lub, jeśli jesteś naprawdę sumienny na co dzień ze swoją dietą, to czy możesz spędzić weekendowy wieczór przy kilku drinkach? Wielu facetów woli wypić kilka drinków w weekend, niż oszukiwać z jedzeniem, które nie jest częścią ich diety. Podczas gdy niektórzy walczą o wyeliminowanie żywności, dla innych wyeliminowanie picia jest prawdziwym wyzwaniem.

Jaka jest więc odpowiedź na korelację między alkoholem a mięśniami? W jaki sposób alkohol wpływa na proces budowania mięśni? Dzięki zrozumieniu, co dzieje się podczas picia, możesz samodzielnie ocenić, czy alkohol powinien być uwzględniony w treningu i planie żywieniowym. Oto, co musisz wiedzieć o alkoholu i mięśniach.

Hormon wzrostu.

Jednym z głównych problemów związanych ze spożywaniem alkoholu jest jego wpływ na uwalnianie hormonu wzrostu. Hormon wzrostu jest substancją występującą w organizmie, która odgrywa bardzo dużą rolę w budowaniu mięśni, stymulowaniu wzrostu i rozwoju innych komórek oraz pobudzaniu optymalnego wzrostu kości. Kiedy ten hormon jest niski, nie osiągniesz takiego samego wzrostu swojej masy mięśniowej, jak w przypadku optymalnego poziomu.

Hormon wzrostu jest głównie wydzielany podczas wczesnych godzin nocnych, a ponieważ alkohol ma tendencję do zakłócania naturalnych rytmów snu, zmniejsza ilość uwolnionego hormonu wzrostu. Zmniejszenie to może sięgać nawet 70%, więc naprawdę spowoduje zwarcie z postępem, jaki jesteś w stanie wykonać.

Alkohol i testosteron.

Kolejnym czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, jest wpływ alkoholu na testosteron. Jak zapewne wiesz, testosteron jest kolejnym ogromnym hormonem związanym ze wzrostem mięśni i jest powodem, dla którego mężczyźni posiadają o wiele więcej masy mięśniowej niż kobiety.

Gdy spożywasz alkohol, w wątrobie wytwarzana jest substancja toksyczna, upośledzająca uwalnianie testosteronu. Substancja ta zmniejsza stężenie testosteronu w organizmie, powodując zmniejszenie masy mięśniowej i jej definicji. Tak więc, gdy weźmiesz pod uwagę całą ciężką pracę, którą wkładasz na siłowni, również rozważ efekty wynikające z połączenia alkoholu i mięśni.

Alkohol i regeneracja.

Innym obszarem, gdzie alkohol wpływa negatywnie na rozwój naszej muskulatury, jest zdolność do regeneracji. Ponieważ alkohol jest toksyną dla organizmu, energia będzie musiała zostać zużyta na procesy, które mają usunąć alkohol z organizmu i wyzbyć się wszelkich negatywnych efektów, które wywoływał na nasz organizm.

Więcej straconej energii = mniej energii na następny trening = mniej efektywny trening.

Alkohol i odwodnienie.

Odwodnienie to kolejna kwestia, na którą musisz uważać, jeśli zdecydujesz się pić alkohol ponad normę, próbując budować mięśnie i ćwiczyć. Ponieważ alkohol działa jako środek moczopędny w organizmie, o ile nie jesteś pewien zastąpienia dodatkowego płynu wodą lub innym niealkoholowym napojem, który nie zawiera kofeiny, Twój naturalny bilans wodny zostanie zakłócony.

Odwodnienie ma wiele negatywnych skutków na organizm, od wywoływania uczucia zmęczenia do powodowania niskiej sprawności fizycznej, sprawiając, że czujesz się głodny (co jest szczególnie problematyczne podczas diety) i zaburza zdolność komórek mięśni do wytwarzania ATP – co jest Twoim głównym źródłem energii.

Alkohol i wytrzymałość.

W tym wypadku alkohol może spowodować wzrost ciśnienia krwi w całym ciele i odpowiadający mu wzrost częstości akcji serca.

Ponieważ twoje serce będzie już pracowało ze zwiększoną szybkością podczas ćwiczeń aerobowych, dodatkowy stres powodowany przez alkohol tylko zwiększy tętno i sprawi, że ćwiczenie stanie się trudniejsze niż powinno.

Alkohol i tkanka tłuszczowa.

Ostatnim problemem związanym z piciem alkoholu jest to, że zawiera on kalorie, które szybko się sumują. Zazwyczaj na pewno napijesz się piwa, wina lub mocnych trunków, które zawierają mniej kalorii niż wyszukane koktajle o słodszym smaku, które często piją kobiety, więc przynajmniej to jest zaletą.

Mimo to, przy siedmiu kaloriach na gram, po trzech lub czterech drinkach, te kalorie były równe średniej wielkości posiłkowi. Chyba, że ​​zamierzasz ograniczyć spożycie żywności, aby zrobić miejsce dla tych kalorii (co jest rzadkością, ponieważ zazwyczaj będziesz jadł przekąski wysokokaloryczne), to przyrost tkanki tłuszczowej i tak jest nieuchronny.

Żródło – https://blogujmy24.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *